Come on, maan....!

 2009.03.14. 01:19

juj, azt sem tudom hol álljak neki :)
az elmúlt hétben elég sok minden történt. legfontosabb, hogy azt hiszem végre kezd kicsit beindulni az élet.. ezt főleg zolinak (aki inkognitóban szeretne maradni, így nevezzük őt mostantól Z-nek :D így jó lesz?! :D )  köszönhetem, mostanában többet mozgunk együtt, és már hív ha valami program van. ennek nagyon örülök.
Szokásos hétfő szerda péntek suli hét volt ez is, annyi különbséggel hogy Tomi és Bia a héten nem voltak itthon, kirándultak egyet erre arra, úgyhogy uraltam a kérót. Szerdán suli után vettünk sört és kiültünk kicsit a teraszra Z-val. jó móka volt, napsütés, sör és chill. este pedig meglátogatott a dél afrikai fiú, Sandilé, aranyos srác. Íme egy kép a banda egy részéről (nekem sajna még nincs saját, így Z-tól loptam egyet)












A képen a bal szélső gyerekről fogalmam sincs :D Mellette Danny az ománi srác, aztán nemtom hogy kell írni a nevét litván srác, és a dél afrikai, Sandile. Rajtuk kívül még van egy indiai, egy orosz is néha felbukkan, meg egy ír is, akinek nagyon vicces akcentusa van. Meg ugye Z. Az tetszik hogy ilyen sokan vannak sok helyről, így nagyon sok érdekeset hallok mindig.
Folyamatosan megy az ugratás.. elég jó arc mindenki :) És lassan talán túllépünk azon is, hogy lány vagyok, ők meg fiúk. Ez itt ilyen fura, folyton ezen pörögnek hogy ha én ott vagyok akkor nem szabad olyat mondani, még azért is bocsánatot kérnek ha vki nagyon csúnyát mond, én igazából élvezem, elég vicces figura mindegyik. :)
Hirtelen valahogy viccesebb lett az angol nyelv is, millió szleng, és vicces szófordulatok :) Ne nézzetek hülyének, de én néha olyan jókat derülök azon amiket tudnak mondani :)

A héten végre elkezdhettem edzeni, egyenlőre nagyon élvezem, megyek minden nap. Jót tesz, főleg lelkileg, hogy van vmi elfoglaltságom, meg levezetem a feszültségeimet :)
Remélem a kitartás nem fog lankadni.. ha már kifizettem a kondi bérletért 60 eurót (ami igaz nagyon olcsó fél évre, csak most vérzett a szívem kifizetni)

Sokan kérték hogy mondjak árakat az itt fellelhető "termékek" árairól, meg úgy általában az árakról. A következőket tudtam meg:
Egy kiadós viccelődés 7 euró/ pack.
Egy vöröslámpás látogatás 40 euró (komplett)
Egy doboz cigi: a legolcsóbb 19 szálas 4 euróért (pl west) a marlboro pl 5,20. Elég gyakori itt a nagy dobozos cigi, amiben talán 25-28 szál lehet. kb 5 euró árában mozog.
Remélem kielégítettem a kiváncsiságotokat ezzel! 

Ma azt is teljesen véletlenül sikerült megtudnom, mennyit keres egy itteni tanár. A pénzügy tanár megkérdezte mennyit keres nálunk ROMNÁNIÁBAN, egy tanár. mondtuk hogy azt nem tudjuk, viszont mi még mindig HUNGARYból jöttünk, ember szedd már össze magad. Mire ő közölte hogy jaj ő ezeket mindig összekeveri, annyira egy kutya az egész. Ennek nem örültünk.. de sztem ez nem feltétlenül a tanár hibája.. sajna ilyen a megítélésünk.. (nem túl jó)
Da a story lényege nem is ez, hanem hogy mennyit is keres ITT egy tanár. A Saxion Financial Management tanárának órabére, kapaszkodjatok meg, 20 euró, ami laza számítást végezve egy kb egymilliós havi fizetésre jön ki.. Nem csodálom hogy úgy vigyorog mindig.. ebben az országban legális a fű és van egy millió forintnak megfelelő összegű euród amit elkölthetsz rá.. :D
Összességében az élet ilyen fizetés mellett nem drága. Ha belegondolok abba, hogy pl a boltban kapható termékek ára, kb 200-300.- tal több, mint otthon, akkor is arányaiban nézve, sokkal sokkal sokkal jobban élnek. (nemtudom ez mennyire volt érthető)
Ennek fényében már érthető miért mondják ők, hogy egy 50 eurós könyv megvétele az semmi. Persze ha levetítem ezt (órabér függvényében) az azt jelenti hogy nálunk ez a könyv átszámítva kb 1000-1200.- . így már mindjárt másképp hangzik az 50 eurós könyv ára.. dehát ez van.. legalább van élő példa, merre kéne haladni.

Még egy érdekességet tapasztaltam a héten. A buszjegy. Nem úgy van ám ez mint otthon.. megveszed a kis tömbödet, vagy azt sem és bliccelsz.. Nem, nem, vagy ahogy arabul mondják "la la la" :) A buszjegyek ára attól függ, hány óra van éppen. Reggel amikor csúcs van, mindenki megy munkába, akkor 1,60 a jegy, napközben 1,20 és valamikor.. hogy mikor azt pontosan nem tudom, talán a délutáni csúcsban pedig 1,40. A sofőrnél lehet csak venni.

Mára azt hiszem ennyi, mert nem nagyon jut eszembe más.. vagy csak olyan, melynek ragozását nem tartom fontosnak itt a blogon ;)

végezetül egy szám, amit én már lassan vmi itteni himnusznak titulálok :)
https://www.youtube.com/watch?v=rzOzUHYwPms&eurl=http://tilc.hu/&feature=player_embedded

Ennyit mára, remélem nem voltam nagyon uncsi.. puszcsi

A bejegyzés trackback címe:

https://hellokitti.blog.hu/api/trackback/id/tr41001119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.03.14. 01:29:36

én is tanár akarok lenni Hollandiában...taníthatnék például földrajzot, hogy hol van Románia és Mo:)

kidddo 2009.03.14. 01:31:17

@Nao: :D:D flúgos :D:D
legjobb.. anyukámmal beszéltem telefonon, elmeséltem neki is, és nem ám azt kérdi hogy igen?! ez komoly?! de durva.. vagy akármi.. mit kérdezett.. mit?! "holland állampolgár?!" :D:D hogy lehet ilyet kérdezni egy ilyen történet után? hogy jön ez ide?! és amúgy is.. kit érdekel.. EGY MILLIÓ... nem mindegy milyen állampolgár?! :D

rumors 2009.03.14. 01:33:57

hát öö izé, így nem is tudom hány vbk után (gyors fejszámolás: kb volt az vagy 5-6 körül) nem nagyon tudok értelmeset hozzátenni eme bejegyzéshez. De azért megteszek minden tőlem telhetőt.

írj majd le néhány angol szlenget is, amit használtok, én is akarok káromkodni meg szlengelni!!! (ez milyen jó szó már: szlengelni. :D )

Jaj ma kocsmába menet Katának mondtam egy jó szót: "felpofázollak" a barátja nagyon odavolt érte, pedig tényleg csak úgy hirtelen felindulásból mondtam. /ha nem elég világos a felpofozni szót szerettem volna mondani, csak valahogy így jött ki a lépés :D /

ja és most épp eszek, tejfölös sajtosrudat, csemegeuborkával. Igazából amit találtam ehetőt itthon. nyameeeeeeeeee

na pííííísz mindenkinek

cuppáááássssssss

rumors 2009.03.14. 01:35:28

én is szeretnék tanár lenni Hollandiában. Taníthatnám a felpofázolást :D:D:D

rumors 2009.03.14. 01:39:15

akár...bár nem járnának velem jól. :D Egyszer feleltem földrajzból, és a tanár megkérdezte tőlem, hogy milyen nyelvet beszélnek Latin-Amerikában, én meg szemrebbenés nélkül rávágtam, hogy latint.
HAHA HAHA

rumors 2009.03.14. 01:40:27

@kidddo: fordítasz is nekem, hogy ez mit jelent nálatok pontosan? :D

kidddo 2009.03.14. 01:42:10

@rumors: peace on you timi, nesze neked szleng :D
(vagy peace out)

rumors 2009.03.14. 01:43:26

@Nao: mióta hívsz te engem rumorsnak? khm

amúgy meg szerintem poén. :D ahogy kimondtam tudtam h hülyeséget mondtam. :D de akkor is vicci sztem.

kidddo 2009.03.14. 01:46:58

@rumors: te írtad hogy píííííííísz én csak reagáltam rá ha már szlenget akartál akkor legalább megfelelő szövegkörnyezetben legyen. amúgy elköszönés, én leginkább ilyen isten áááágyonnak fordítanám, béke veled tesó :D

rumors 2009.03.14. 01:53:24

ja vágesz :D

kicsit be vagyok lassulva, bocsesz

kidddo 2009.03.14. 11:07:09

@rumors: vágesz?! bocsesz?! neked már nem kell több szleng...

Timi from Ireland 2009.03.14. 11:30:28

Hollandiában olcsóbb egy viccelődés, mint nálunk a cigi? :O a legolcsóbb a PallMall 7,14euro, de legalább szar az íze, a normális cigik 8,50-nél kezdődnek :D
Blog: timicarlowbanvan.blog.hu

norway_baby 2009.03.14. 11:49:20

Én is beszállnék a nemzetközi cigi vitába. :D Itt olyan 8-9 Eur 1 doboz cigi.
A diákoknak fizetendő minimálbér pedig 3600Ft/órától kezdődik... :P

kidddo 2009.03.14. 11:53:59

tegnap beszéltem Juttival, ott 4 euró egy 17 szálas doboz.

kidddo 2009.03.15. 02:09:40

@Tááápsi: hát azt hiszem mindenki nevében köszönjük ezt az elmés megállapítást mr. nem dohányzom már vagy egy hónapja. ;) amúgy meg minket sem érint a kérdés, csak felmérést végzünk pusztán gazdasági célból :p

norway_baby 2009.03.15. 03:04:45

@kidddo: legközelebb a kenyérrel kezdjük és nem a cigivel a gazdasági felmérést... ;) :D

kidddo 2009.03.15. 04:55:55

@norway_baby: jaj de ahhoz mindegyikünknek el kell menni másik országba, másik árakat keresni.. ezt már elszúrtuk egy életre..

kidddo 2009.03.15. 05:03:58

btw.. még mindig fáj a fejem, de egyesek nem hagynak aludni grr..

Timi from Ireland 2009.03.16. 21:04:48

Azokat a termékeket hasonlítjuk össze, amit a legtöbbet használunk: cigi, alkohol, a kenyér nem olyan fontos :D

MaYa 2009.03.17. 19:59:16

Képzeljétek el itt egy doboz kék multi 555:D Kitti ha ilyen árak vannak kinn, a táskámban csak piát meg cigit viszek:D

kidddo 2009.03.17. 20:17:57

@MaYa: miért mi mást hoznál?! :D váltóruhát?! haggggyad már :D
tudod, barátokkal berúgni amsterdamban, megfizethetetlen, minden másra ott a mastercard :D
amúgy meg örülök hogy kommenteltél, kell a vérfrissítés, mert néha már csak ketten irogatunk itt a norwaybaby gyerekkel :D

norway_baby 2009.03.17. 20:24:59

@kidddo: bajod van? gyere ki a hóra. :D
Nekem egyszerű... :D:D:D

kidddo 2009.03.17. 20:26:45

@norway_baby: sztem kéne neked vmi lecsapolás.. mert túlérzékeny lettél :D:D hol volt az hogy bajom van veled? jöttél volna hollandiába.. itt mindenki olyan nyugodt :D

norway_baby 2009.03.17. 20:31:00

@kidddo: ezt a kérdést ne feszegessük, hogy hol a jobb. Mar túl vagyunk rajta párszor. A lecsapolás jól jönne tényleg. ;) De nem hinném, hogy "túl" érzékeny vagyok. :P

kidddo 2009.03.17. 20:43:34

mindenütt jó de a legjobb otthon! 8-| (ez ilyen okos szemüveges smile :D )

ajutta 2009.03.17. 21:12:13

itt a buszjegy 2.20 bármikor mész.. bárhova..

MaYa 2009.03.19. 12:04:22

Ja,mert fogunk ruhát is hordani?:D Én azt hittem az kimarad:D Tibi nem irigyellek:D itt már lassan süt a nap, ami azért nem lesz jó, mert egyre többet fogok hátul csövezni az udvaron, és hát mi lesz így a tanulással?:D

kidddo 2009.03.19. 12:52:10

@MaYa: az mint eddig.. tudod.. keletis vagy.. rufi is megmondta... ha elgepeled rufit akkor furi lesz :D ez nem lehet veletlen :D
süti beállítások módosítása