első nap az iskolában

 2009.02.09. 21:27

előre bocsájtom, hogy ma nem vagyok vmi kreatív kedvemben.. szóval bocs... :S

Ma volt az első nap a suliban, reggel bicikli híján begyalogolhattunk.. jelentéktelen fél óra alatt oda is lehet érni. Ott már várt minket a koordinátorunk, Jacques, akit csak Jakabnak hívunk mert nem tudjuk kimondani normalisan a nevét. Aztán bemutattak minket két holland fiúkának, (lányok az egyik nagyon cuki :p ) akik velünk fognak járni ebben a félévben. arra nem sikerült rájönnünk hogy miért, mert vagyunk mi hárman, vagy néha négyen, amikor Zolinak nincs dolga ő is velünk van, meg ez a két holland fiúka. És ennyi :) jó nagy osztály. kb öt tanár fog minket tanítani, első körben, mindegyik bejött bemutatkozni, kaptunk ebédet vagy reggelit vagy nemtom mivolt az.. szendvicsek meg tej. vagy legalábbis mi hittük hogy tej, de amikor belekortyoltunk kiderült hogy vmi kefír féle holland hülyeség. az egész olyan volt mint egy meeting.. betoltak a fejükbe 5-6 szenyót fejenként, mi nem mertük ennyire elengedni magunkat, kávé meg ez a savanyú ritka "finom" izé.. közben karattyoltak mindenfélét, ismerkedtünk, meg próbáltuk a thaiföldi krumpli válságot megoldani. Csak hogy tudjátok 11cmnél nagyobb krumpli, ami a lyukon nem fér át, az nyista mehet.. :D pfu.. de elfáradtam..
Amikor ennek vége lett, jött valami nemzetközi beszélgetés, belecsöppentünk egy amúgy rendszeres órába, ahol volt még két egész diák.. itt nagyon furi az iskola rendszer. kis csoportokban beszélgetnek, fejtegetik az eszmét, van hogy csak 3 fős csoportok, két diák meg a tanár. úgyhogy mi még egész sokan is vagyunk :D 
aztán körbevezetett minket a két holland fiú a suliban, ennek tanulsága az volt hogy nekik sincs fogalmuk sem az egész épületről.
Majd eljött az első óránk.. Összetett, két tanár fogja tartani, hétfőnként, vagy négy órában.. Az egyik valami pénzügy, a másik nagyjából döntés előkészítés.
Arra viszont rájöttem, még nekik is kell gyakorolni az angolt.. néha elég jókat nevettünk a kiejtésükön. Iszonyatosan drága és vastag könyvek.. és házi feladat.. pfu.. belehalok..
Megismerkedtünk a suli itteni neptun rendszerével, erről majd máskor írok, mert még annyira nem vagyok képben. De sokkal praktikusabb mint otthon.
Van még valami ami nagyon szokatlan az otthonihoz képest. Van egy úgynevezett chipknip kártya, az iskolán belül csak és kizárólag azzal lehet fizetni, még a büfében is. meg kell csináltatni ezt a kártyát és erre kell pénzt utalni. enélkül egy kávét nem tudsz venni a suliban. Vagy négy után sört. :D és ez a suli másik érdekessége, négy után lehet sört vásárolni a büfében. :D éljen hollandia :D mondjuk amilyen hosszú napunk volt ma.. nem is csodálom ha sör kell, hogy el tudják viselni. Összességében jó volt a suli, nem lesz gond vele szerintem, bár már most sok a tanulni való.. :s
Körbeadtak vmi katalóust, amin ma volt néhány kérdés is, pl hogy milyen döntéssel kapcsolatos tapasztalataink vannak, meg hogy milyen tárgyaink voltak. Zoli beírta hogy SWAT analízis. (aki nem tudja az marketinggel van kapcsolatban) aztán Tomi szólt neki hogy az SWOT a SWAT meg a kommandósok. mind1 így annyira nem vicces, de mikor 8an ültök egy 3*3-as teremben, szemben két tanár, és benyögnek egy ilyet.. nem igazán bírtam ki röhögés nélkül. Úgyhogy a következő két órát az orrom bevogásával erősen lefele nézve töltöttem, nehogy elkezdjek hangosan röhögni. mind1, ez is csak nekem vicces :)
Szerencsére ma előbb vége lett a sulinak, szóval elmentünk SHOPPINGOLNIIIIIIIIII. Vettem egy mikrofont és egy webkamot, hogy tudjunk trécselni, na, hoztam a formám, a webkam nem igazán működik, a mikrofon meg kicsit súg.. :D és jó "olcsó" volt.. :s úgyhogy holnap vihetem vissza.. ennyire szerencsétlen nem lehet vki :D
Hazafele bementünk volna a boltba, de hétfőn a boltok korán zárnak, szóval kaja nélkül maradtunk :D sebaj.. majd hnap.
Még a minap történt, akkor elfelejtettem írni, hogy egyik nap hívtam Tomit, a megszokott módon a telefonkönyvemből, vmi idegen vette fel.. leraktam. erre visszahívott vmi holland, azt hittem a koordinátor. de nem igazán jutottunk dűlőre.. mire kiderült hogy az a szám ami az én telefonomban van, Tomi néven, és amin egész eddig otthon hívtam, most vmi holland birtokában van, bár ő tud hívni, őt hívni nem lehet, mert ennél a hollandnál csörög ki. VAN ILYEN ?!?! :D
Egyébként nagy pozitívum, hogy Tomival és Biával megyek mindenhova, mert nem vagyok az a Lessie típus.. főleg ezen a környéken. Sztem én sose találnék haza.. egyszerűen nekem minden ház totál egyforma.. soha nemtudom merre kell menni, pedig könnyű lenne eldöntenem, mert mindig ellenkezőleg megyünk, mint amerre én mennék :D Lehet hogy majd szórok magam útán magvakat, hogy hazataláljak.. csak nehogy felszedjék a holland madarak.. mert akkor elveszem örökre :D
Najó, azt hiszem mára ennyi, ha később lesz indíttatásom, rakok fel képeket a lakásról.
bocs ha ma nem brillíroztam, nem vagyok formában.. :)
puszcsi

A bejegyzés trackback címe:

https://hellokitti.blog.hu/api/trackback/id/tr74933405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rumors 2009.02.09. 21:48:34

Hát nem kaptam cicás képeket. :( De egye fene, ezegyszer megbocsájtok! ;)

Érdekes rendszer van ebben a suliban. De a sört határozottan pozitívumnak tartom. Mekkora ötlet már. :D

Tájékozódni meg majdcsak megtanulsz, idővel, el ne tévedj nekem ott a messzi Hollandiába, dinnyelány, aztán soha többet nem látunk viszont. :D

puszcsiiii

rumors 2009.02.09. 21:49:20

hoppáré én voltam az első...micsoda megtiszteltetés :D

jupppijéééé

ezért járnak nekem cicás képek ajándékba? :D:D:D:D:D ja meg persze ablakosak is :)

ajutta 2009.02.09. 21:50:04

nekem is sikerült az elsőőőő lennem, legalább egyszer!! höhöhöööö

noh! németoban is állítólag ilyen kártyás rendszerrel működik a kaja.. bár még nem tapasztaltam ;)

figyimáá!! cicára várok ám..uu megmutatom az egerem!!
:)

kolisok!! aki még nem látta, szóljon, megmutatom neki is az egerem, mindig nálam van:) ez az új sző!! az egyik a micike a másik a mucika!

kidddo 2009.02.09. 21:50:28

@rumors: komolyan érdekel bárkit bármi más is mint a nyomorult gazdag macskák?! vagy majd csak akkor jelentkezzek ha lesznek macskák is?! :D

rumors 2009.02.09. 21:54:05

@kidddo: Hát most hogy így rákérdeztél...... :D

igen, engem érdekel minden, amit csak leírsz!!! csüngök ajkaidon, illetve ujjaidon. :D
(de azért egy-két cicát szeretnék látni, mert nagyon szeressem ám a cicákat 'aranyosan néző smile' ) :D:D

ajutta 2009.02.09. 21:54:28

@rumors: nebazz!!! :'( sosem lehetek első:( tudtam, hogy nem kellene ennyi hülyeséget írnom:(

rumors 2009.02.09. 22:00:04

@ajutta: pedig nem maradtál le sokkal, Jutti :) legközelebb meghagyom neked az elsőséget, jó? :)

legFerles 2009.02.09. 22:01:20

Sziasztok: Kitti, Timcsó, Jutta és aki még olvasgat!

Gratula az első napodhoz, túlélted :) Ügyes vagy :)
Nekem tetszett a mai napi adag is, és engem nem izgatnak a holland macskák.
A sör dolog jó ötlet, elvégre is a hallgató igy is úgy is sörözne sztem du. vagy a szünetben egy kocsmában, így legalább a sulinak is jó, ha ott történik a fogyasztás :)

Sztem nem gáz, ha pár nap után nem tudsz még tájékozódni...Én még 23év után is eltévedek pesten hehe:) de legalább mindig elkísér vki :D

Kiddo én képesapot szeretnék kérni tőled hollandiáról, lehet? Kérli!!! Köszi!!! OO

Többiek: Jut eszembe, szerdán akkor BMF buli?

Puszcsi Kiddo és ti!

rumors 2009.02.09. 22:03:38

@legFerles: hát nekem a Peti azt mondta, hogy mivel beteg, ezért nem valószínű, hogy el fog jönni. :( Pedig ő lenne a születésnapos.

Amúgy meg nem tudom. Így lett volna jó, hogy ha meg tudtuk volna ünnepelni. Kik jönnek amúgy?

Ja amúgy lehet ezt inkább msn-en kéne megbeszélni, mert Kitti ki fog akadni, hogy az ő blogjában beszéljük meg a "magánügyeinket". hihi

Steve01 2009.02.09. 22:14:17

Basszus,!Pedig ma első akartam lenni, de pont akkor ír ez a lány amikor futni vagyok.
Tudod Kitti, az esti futást nem lehet kihagyni!!!:))))
Légy jó!Pusz

Ja, tényleg nagyon szuper a Jutta egere.Mindenki nézze meg!:))

kidddo 2009.02.09. 22:36:32

@rumors: nem a magánügy miatt.. hanem az össznépi bulizást télleg ne itt, mert kiborulok :'(

kidddo 2009.02.09. 22:37:15

@Steve01: tudom drága, hogyne tudnám... pedig tutira találnál magadnak jobb testmozgást is ;)

kidddo 2009.02.10. 00:14:03

gyerünk matyi, szedd össze magad! :D
süti beállítások módosítása