Imbolygott Amsterdam part I

 2009.04.06. 20:33

Hát egyszer mindennek vége.. így van ez a Maya féle látogatással is.. véget ért a hollandiai turnéja, és ma reggel sajnos hazament.. hiányzik is nagyon.. az elmúlt napokban, én nagyon jól éreztem magam, de sztem Maya is. de erről inkább kérdezzétek őt :) 
Csak hogy legyen egy kis ömlengés, meg dráma is a blogon, ahogy az minden jobb filmben vagy könyvben KELL.. Köszi mindent Maya, tényleg nagyon jól éreztem magam, bár igaz jobban örültem volna ha a Túró Rudi magától jön ide, és nem kiséred el :D de ha már itt voltál.. :P remélem lesz még ilyen kaland. kísz víge. shit! :)
Na most hogy megvolt a nyalás Mayának, jöjjön az Amsterdam story :)

Ott hagytuk abba.. hogy csütörtökön itt voltunk Enschedében. már akkor hullák voltunk.. de még estére betöltöttünk némi folyadékot magunkba.. mondhatom marha jó ötlet volt. az előző esti buliról annyit, hogy egyesek asztalon táncoltak, mások meg poharakat törtek (egyik sem én voltam) úgyhogy gondoltam is hogy ezek mit gondolhatnak a magyarokról.. az volt Bia tesója meg haverjának az utolsó napja itt.. szóval állt a bál rendesen.
Ennek következménye képpen másnap nem ment olyan simán az ébredés.. mondhatnám úgy is hogy majd megdöglöttünk.. a reggel 9kor indulunk itthonról-ból az lett hogy délben már oda is értünk az állomásra.. odáig haldokoltunk a vonaton.. nem volt egyszerű.. :)
végül megérkeztünk AMSTERDAMba (ami sztem a világ egyik legjobb városa, így utólag)
A legviccesebb az volt, hogy igazából világunkat nem tudtuk, nem tudtuk merre kell menni, még egy normális térképünk se volt.. de mi nekivágtunk. Az első öt méteren kaptunk vmi szórólapot, vmi csatorna hajózásról, de nem nagyon néztük meg, mert nem igazán akartunk költeni, meg nem is nagyon volt mit :) csak a rajta található térképet nézegettük szüntelenül. hamar kiderült, hogy amikor én azt mondom hogy erre menjünk, tanácsos a másik irányt választani.. úgyhogy Maya el is vett tőlem mindent ami alapján tájékozódhatunk, és kezébe vette az irányítást. Először elmentünk a virágpiacra, útközben láttuk a Dam Squert, ott található a National Monument, amit sajna nem igazán tudtunk lefényképezni, mivel épp egy vidámpark volt a téren egy hatalmas körhintával. Kicsit meg is ijedtünk hogy rossz vonatra szálltunk, és Londonban vagyunk.. :D Volt szerencsénk még a Madame Tussaudhoz és a Dungenhoz, ami mindegyik egy angol koppintás. Útközben azt szűrtük le, hogy Amsterdam a káosz városa.. szinte lehetetlenség megérteni a közlekedést.. mindenki megy mindenfele, amerre úri kedve tartja, mindegy milyen közlekedési eszközt választ.. bicikli, autó, gyalogosan.. összevissza.. mindenhol villamos csengetés, bicikli csengetés, sipolás, dudálás.. még a galambot is lecsengetik az útról..
A virágpiac véleményem szerint meglehetősen kicsi volt, viszont annál látványosabb..













Kapható itt élő virág, virág hagyma, különböző holland jellegzetességek, pl fapapucs. De a legviccesebb, a konzervdobozba zárt "fűmag" 













Startert kit.. hát nem édes?! :D


Vásároltunk mi is tulipán hagymákat.. kiváncsian várjuk az eredményt :)

Tovább menve kicsit megpihentünk egy téren, ahol láthattuk hogy jóval szabadabbak a coffee shoppok, mint pl itt enschedeben. Enschedében szigorúan zárt ajtók, aki bent van, bent van aki kinn, annak semmi köze hozzá mi van benn. Ezzel szemben Amsterdamban láttunk teraszos coffe shoppot, az utcán is sokan szívnak.
A téren üldögélve, tervezgetve hogy mit tudunk még megnézni (mivel elég nagy távolságok vannak gyalog) realizáltuk, hogy a szórólap, ami egész végig Maya kezében volt, és térképként használtuk, egy olyan csatorna járó hajó szórólapja, ami 20 euróért körbevisz mindenhol a városban, sőt, akárhol le lehet szállni, majd újra vissza.. Mondhatom nagy boldogság volt mikor rájöttünk, hogy másnaposan 40 fok melegben a tűző napon vagy két órát gyalogoltunk, miközben végig birtokunkban volt az infó hogy van egyszerűbb megoldás.. csak nem voltunk elég éberek :D Gyorsan el is mentünk jegyet venni.. De még útba ejtettünk egy pisildét, ami egy internetes mosodában volt :D igen igen..
Na de térjünk vissza a hajókázásra. Amsterdam az a város, ami már az első pillanatban elrabolja az ember szívét.. és amikor hajóra szálltunk, nálam ez véglegessé vált. Érdekes házak, mindenhol emberek ültek a csatorna parton, szószerint lábukat lógatva, sörözgetve. A csatornákon emberek kis csónakokban bulizgattak, piknikeznek az utcán, kiülnek a házak elé, kávézókban tengetik idejüket. Nincs olyan oszlop, fa, korlát, amihez ne lenne legalább 299 bicikli oda láncolva. Inkább beszéljen helyettem néhány kép..






































Rembrantpleinen kávéházak, sörözők























































Ez volt a canal boat, nagyon jól lehetett fényképezni róla, és közben beszélt a körülöttünk látható épületekről. kár hogy nem fedeztük fel korábban, de legközelebb már ennyivel is okosabb leszek ;)













Nemo: Technikai és Tudományos múzeum, a teraszáról belátni Amsterdam belvárosát. Állítólag nagyon interaktív hely, ennek megtekintése belülről még szintén várat magára. ;)



























Mielőtt besötétedett volna, kipróbáltuk mi is az amsterdami kávéház feelinget.. és hogy mi jött azután.. az majd egy másik bejegyzésben.. mert már így se olvassa el a kutya sem, olyan hosszú lett.. :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellokitti.blog.hu/api/trackback/id/tr111050382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Láázlo 2009.04.06. 20:44:51

@D.O.M.I.N.O: hehe jól összedolgoztunk Tomi :)

amúgy Kitti neked térképet ne adjon a kezedbe telleg senki :D

kidddo 2009.04.06. 20:46:25

@AmericanBoy: most azért mert new yorkban négy választási lehetőség közül az én tanácsomra mind a négyet kipróbáltuk és a negyedik lett a jó?!?! most azé?! :D

Láázlo 2009.04.06. 20:47:35

külön kérésre: mi az az internetes mosoda?
ha csak nekem nem világos, úgy nyilvánosan tépjétek le rólam a ruhát és kövezettek meg, aztán a testem dobjátok a kukába

D.O.M.I.N.O 2009.04.06. 20:48:21

szerintem jöhetett volna még ...

Láázlo 2009.04.06. 20:49:14

@kidddo: neeeeeeeeeem, ugyan... egyáltalán nem... meg az idő is jó volt akkor, szóval egyáltalán nem volt megterhelő minden utcából egy kicsit oda, majd vissza járni... meg akkor még volt nálam vanilla ice coffe ;)

D.O.M.I.N.O 2009.04.06. 20:49:23

kitti a következő bejegyzééééést is kééééééérlek! szomjazom szavaidra !

kidddo 2009.04.06. 20:54:26

na, ha ennyire oda vagytok, később lehet befejezem az amsterdam storyt. de most előbb a mosodáról: kérlek szépen az egy mosoda, mint az filmeken, ahova bemész mosni, és addig ott herebészel míg ki nem mosnak a gépek, de vmi okos holland kitalálta hogy csinál belőle egy internetes helyet, ahol lehet egyszerre mosni és közben netezni. kövezzetek meg ha ez nektek nem újdonság.. de én még nem láttam ilyet.

MaYa 2009.04.06. 20:56:57

Hát igen...Sztem Kitti nem érzékeltette eléggé azt az érzést, amikor hulla készen letámolyogsz egy vonatról, megcsap a 40 fok meleg, és te csak mész előre mintha az életed múlna rajta, hogy ezt most meg kell nézni:D Tulajdonképpen sztem kb 1 órán keresztül csak mentünk előre, mint akit kergetnek:D A térképről meg annyit Kitti, hogy tök mindegy, hogy mi van oda ráírva:D
Nem merek többet írni, nehogy elszúrjam az örömödet...
Jól éreztem ám magam én is...és komolyan mondom, ha azt mondanák, h tessék itt egy repjegy, meg egy kis pénz, már reggel visszamennék...nagyon jó hely ám, úh megnyugtatok mindenkit, ahogy Mariann mondaná: "szóval akkor Kitti jó helyen van":D

MaYa 2009.04.06. 20:58:56

Ja és nem mellesleg köszönök mindent Neked, Anyukámnak, és a Rama-nak...

kidddo 2009.04.06. 20:59:26

@MaYa: :) erre most csak ennyit!

D.O.M.I.N.O 2009.04.06. 21:00:08

Akkor én itt pesten nyitok egy internetes mosodát, később az egész országban lesznek mosodáim, és ebből gazdagszom meg!

kidddo 2009.04.06. 21:00:58

@MaYa: és chapó csabinak meg zolinak?! nekik ki köszöni meg?! :D

kidddo 2009.04.06. 21:02:09

@D.O.M.I.N.O: örülök hogy segíthettem!

norway_baby 2009.04.06. 21:10:41

Ha rááltatok volna a térképre nem segített volna? ;) :D

kidddo 2009.04.06. 21:11:46

@norway_baby: rajtam sztem nem.. mayanak meg nem volt rá szüksége :D de legközelebb kipróbálom.. lehet ha ráálltunk volna meglátjuk rajta a hirdetést.. és mehetünk végig canal shippel :D

2009.04.06. 21:19:54

ez az, nekem ki köszöni meg? :'(

kidddo 2009.04.06. 21:22:31

@zÉ: "rendben zoli, szerintem egy tíz perc és ott vagyok!" :D

MaYa 2009.04.06. 21:29:23

Zoli neked is köszönök mindent, ez tényleg egy külön élmény volt:D Ja meg a Chapó-nak is:D Ez ki?!:D

ArielGábor 2009.04.06. 21:31:30

Zseniális kidddo, zseniális!

Engem legjobban a konzervdobozba zárt fűmagok fogtak meg... Nekem itt a polcon egy coop-os gombakonzerv figyelget, ha kinyitom, kiteszem a napra és eleget várok, sztem felér a füves konzervvel elfogyasztás után :D

Tulipánhagymát zsíroskenyér mellé megkóstolnám :D

Na jóvanna, falurú gyüttem, csak ilyen gondolatok jutnak eszembe. Lovak nincsenek Amsterdamban? Az is olyan mint a bicigli, csak nagyobb és nem hasonlít rá! Csak egy picit, legfeljebb... maximum. Például ennyi :) Jó légy kidddo mami!:D

kidddo 2009.04.06. 21:41:13

@ArielGábor: de volt amúgy.. lovas rendőr. köszi ariel, ez nagyon édibédi hozzászólás volt :)

ArielGábor 2009.04.06. 21:53:44

Ez nem jött össze :(

ArielGábor 2009.04.06. 22:08:54

Ahány ház, annyi baj legyen!

Inkább írok egy verset:

Kitti Amsterdamban

Heló város, mi a pálya?
Kitti vagyok, magyar lányka.
Sok erre a kerékpáros
Ihajj-csuhajj, de szép város.

Nem esett jól a sárgát cipelni
Így a mosodában voltam vizelni
Mosógépek, kompjúterek
Értelmetlen.. inkább megyek! :D

kidddo 2009.04.06. 22:11:09

@ArielGábor: kész.. meghalok :D:D:D:D:D:D:D
minden elismerésem :D kérek mééééég méééég méééég :D
és ebből végre kimaradtak a négerek is :D nem kell pótolni, köszi! :D

kidddo 2009.04.06. 23:12:07

@zÉ: Gyere velünk járni a táncot

Hiszen szuper ez a nyuszitánc, nyuszitánc

Nézd csak Pimpinkint, hogy mennyire táncol

Hiszen szuper ez a nyuszitánc, nyuszitánc

Egy ugrás, hopp és még egyszer hopp

Kezünkben a nyuszifül, megrázzuk egy kicsit, igen

Egy ugrás, hopp és még egyszer hopp

Az orrunk kicsit szimatol, akárcsak egy nyuszi, igen.

MaYa 2009.04.06. 23:56:03

Na ezt azért nem kellene:D zÉ ez le van védve...
Igen tudom apukám szanaszét a sok babám, és a ház így rendetlen, de nem pakoltam el, és bánom is már, és hidd el mostmár jó leszek én kérlek hidd el nekem , hogy megjavulok, és többé sosem leszek rossz, mindig szót fogadok és megjavulok, jó leszek majd én kérlek...:D

kidddo 2009.04.07. 01:08:56

SÜN, SHIT, SÜT :D ;)

totyinka 2009.04.07. 15:15:58

"Enshcedében"? Kittike:D biztos h jól írtad?:D de ha itt jó akkor máshol volt rossz:D azt hiszem ez az írni nem tudás ragad...vajon kitől kaptad el?:D:D:D
amúgy meg fajin, fajin, de hol az Ajax stadion? amég az nincs a képek között, nem hiszem el h ott voltál:D:P

kidddo 2009.04.07. 18:36:59

@totyinka: nos... ha annyira érdekel az ajax stadion.. akkor húzzál bele az ötszázasok félre tételébe.. azt kattints a wizzair oldalra.. ;) ezt üzenem a jancsinak is :p igaz őt tuti nem érdekli az ajax stadion.. :D

kidddo 2009.04.07. 18:38:30

@totyinka: amúgy meg nemtom miről beszélsz.. sehol nem volt elírva semmi, talán te nem tudsz olvasni.. ;) :p
süti beállítások módosítása